Keresőoptimalizálás jelentése (SEO)

Keresőoptimalizálás jelentése (SEO)

Mit a SEO magyarul?

A SEO az angol Search Engine Optimization rövidítése, szó szerint keresőmotor optimalizálás, de általában mint keresőoptimalizálás használjuk.
SEO jelentése továbbá: keresőoptimalizálási szakértő, szakember.

A keresőoptimalizálás jelentése

A keresőoptimalizálás jelentése a honlapok Keresőkben (pl. Google) való megjelenésének javítását jelenti. Ezt hívjuk organikus találati listának, ami a találti lista oldal tetején megjelenő hirdetések alatt (ha vannak az adott keresésnél) jelenik meg. (Ez utóbbi hirdetéseket a Google esetében a Google Ads rendszerével hozhatjuk létre)

A keresőoptimalizálás előnye

Kétségtelen előnye, hogy a kattintásokért nem kell fizetni, így a honlap tulajdonosa hosszútávon ingyenesen juthat hozzá a látogatókhoz a fizetett hirdetésekkel szemben. Ezért szoktuk mondani, hogy a keresőoptimalizálás befektetés.

A keresőoptimalizálás formái, főbb lépései

– Technikai keresőoptimalizálás: minden itt kezdődik, ez az alap a jó végeredmény és a bevételek növekedése felé: gyors honlap és összes technikai hiba a kijavítása.
– Tartalmi keresőoptimalizálás: A kulcsszavakra írt tartalom megfelelő honlapszerkezetbe illesztését jelenti.
– Havi karbantartás: nem elég egyszer megalkotni a keresőoptimalizált honlapot, oda kell figyelni utána is folyamatosan, hogy biztosan elérje a célját.

Az egyszeri keresőoptimalizálás folyamata

– honlapelemzés: fel kell mérni a honlapod állapotát
– a fejlesztő és a tulajdonos közösen megbeszélik a teendőket
– kiválasztani a megfelelő kulcsszavakat
– elemezni a konkurenciákat (kik ők? kulcsszavak stb.)
– elkészíteni a jobb helyezéshez vezető stratégiát
– technikailag módosítani az honlapot
– átírni a fentieknek megfelelően a honlap szövegeit
– minden egyéb fontos javítás elvégezni a céloknak megfelelően
– bejelenteni a Google-nak (Google Search Console) és hibajavítani az honlapot, ha szükséges
– figyelemmel kísérni a fentiek és az analitika alapján a munka alakulását
– ha kell természetesen stratégiát kell váltani és javítani

A havi karbantartás

– folyamatos, közös megbeszélés
– kulcsszó figyelés
– konkurencia elemzés
– Google nyomkövetés
– tartalom módosítás
– oldalmódosítás – ha szükséges

A honlap tesztelése keresőoptimalizálási szempontból

Az első honlap elemzés, tesztelés a munka megkezdésekor történik, ez az “előtte” állapot, majd közben és a végén is, ez az “utána” állapot – így összehasonlítható ez elvégzett munka eredményessége.
Erre ma sok ingyenes, hiteles online szoftver létezik, ilyenek például a Seobility vagy a Sitechecker.
Nagy előnyük, hogy rengeteg időt spórolnak meg azzal, hogy pillanatok alatt leellenőrzik a honlapot és megmutatják az eredményeket, illetve sokszor közlik a javítanivalókat.
Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy ezek mégiscak szoftverek, amik az emberi tapasztalatot és tudást nem képesek teljes mértékében pótolni, egy SEO szakértő elemzése, véleménye és tapasztalata alapján véglegesíthető csak a korrekt teszteredmény.

Segíthetünk neked is?

Vedd fel velünk a kapcsolatot!

Kuti Árpád
+3620 974 4474
arpad@kuti.hu